SEO optimalizácia webovej stránky účtovníctva M+I
Napísané
V nasledujúcom príspevku by sme vám radi ukázali náš postup pri zatraktívňovaní stránky m+i účtovníctvo a tak aj k zvýšeniu jej návštevnosti. Stránka slúži aj ako reklamný, aj ako informatívny prvok danej firmy, preto je dôležité, aby ju videlo čo najviac ľudí. Z toho dôvodu by mala zastávať popredné miesta vo výsledkoch internetového vyhľadávača.
Zmena vzhľadu
Táto firma už webovú stránku mala, ale nespĺňala určité potrebné funkcie, pretože sa neriadila funkčnými pravidlami SEO. Tie stránke zaručujú, aby bola úspešná, vyhľadávaná a. i. Našim cieľom bolo stránku sprehľadniť, dodať jej informatívny nádych a týmto pôsobiť aj na jej celkový dizajn. Návštevník takejto stránky sa vie lepšie orientovať a nájde rýchlo potrebné informácie. Umožnili sme tiež to, že konečný vzhľad stránky je dôveryhodnejší a aj nájdenie samotnej kancelárie firmy je vďaka novým prvkom oveľa ľahšie.
Optimalizácia
Pri úprave stránky bolo tiež dôležité, aby sme ju celkovo optimalizovali a pridali jej responzívne správanie. Zrýchlili sme stránku, ktorú, ak chceme, môžeme kontrolovať prostredníctvom aplikácie Google Speed Insight. Tá zhodnocuje celkovú rýchlosť stránky a tiež jej používateľskú skúsenosť, na čo sa jej následne pridelí hodnotenie. Pre väčšiu názornosť uvedieme, že stará stránka vykazovala číselné hodnotenie pre stolné počítače 48 zo 100 a pre mobilnú verziu 35 zo 100. Vďaka našej optimalizácii si stránka polepšila a hodnoty pre stolový počítač sa zvýšili na 94 zo 100 a pre mobilnú verziu 85 zo 100.
Vylepšené SEO
Ďalšia dôležitá vec, na ktorú sa nesmie zabúdať, je správny výber tých najpoužívanejších kľúčových slov. Keďže stránka je v obehu už dlhší čas, podarilo sa nám zozbierať potrebné informácie a porovnať ich so starými. Tak napríklad pozícia stránky pri zadaní „uctovnictvo m+i“ bola na 17. mieste, pri zadaní „uctovnictvo SL“ sa stránka umiestila najhoršie, dokonca pod 100. pozíciou. Pojem „uctovnictvo Stara Lubovna“ udáva stránke 9. pozíciu, no firma sa vďaka štruktúrovaným dátam zobrazuje na mape vo výsledkoch spolu s odkazom na stránku ako aj otváracími hodinami. Po celkovej úprave má najlepšie umiestenie - 1. miesto výraz „uctovnictvo m+i“. O tom, že sme odviedli naozaj dobrú prácu svedčí aj fakt, že Google pri zobrazovaní výsledkov na stránke vykresľuje aj tzv. Knowledge Graph, ktorý je vlastne pútačom a napomáha návštevnosti stránky. Tento Knowledge Graph sa nedá kúpiť, stránka si ho musí zaslúžiť.
Výsledok
Vďaka Goolge Analytics sme zozbierali mnohé štatistiky, ktoré poukazujú na to, ako sa zvýšila návštevnosť stránky. Za mesiac si stránku pozrelo 175 užívateľov, kde každý na tejto stránke strávil v priemere 2 minúty a 32 sekúnd, čo je trojnásobné zlepšenie oproti pôvodnej stránke. Užívateľov zaujímal predovšetkým obsah a podstránky.
Vidíme teda, že celková zmena dizajnu a optimalizácie stránke iba prospeli. Návštevnosť sa neustále zvyšuje a bude sa zvyšovať aj naďalej, kvôli pridávaniu stále nových príspevkov. SEO a dizajn stránky sú však len jednou z možností, ako zvýšiť popularitu, pretože tu máme ešte aj sociálne siete a internetové reklamy, ktoré návštevnosť vašej stránky podporia ešte viac.