Na čo sa treba zamerať pri kúpe webstránky

Napísané

Doba, kedy využívanie počítača a internetu bude súčasťou ľudského života, už dávno nie je snom budúcna, ba čo viac títo dvaja pomocníci nám uľahčujú život každým dňom viac a viac. Denne vznikajú tisícky webstránok nehovoriac o tom, koľko sa ich cez deň mihne na našich obrazovkách. V tom množstve majú šancu upútať, presvedčiť a fungovať skvelo iba tie, ktoré boli bezchybne a prvotriedne naplánované a urobené.

Keď sa už rozhodnete pre vyhotovenie vašej vlastnej webstránky, dávajte si pozor a vyvarujte sa nekvalitným firmám a ešte nekvalitnejším webstránkam, ktoré takéto firmy produkujú. Napokon aj keď si kupujete produkty v obchodnom dome, napríklad ovocie, tiež vás zaujíma čerstvosť, tvar, farba, vôňa, dovozca... Nech to nie je inak ani pri kúpe vašej webstránky!

A ako na to?

Je dobré, ak sa informujete u známych, priateľov, pozriete si referencie alebo si overíte spokojnosť klientov, ktorí s danou firmou už spolupracovali. Treba povedať, bohužiaľ, že nie všetky firmy vykonávajú také služby, aké zverejňujú. Častokrát sa stáva, že firma zavádza ponukou realizovania SEO optimalizácie, čo je proces slúžiaci k zvýšeniu návštevnosti webstránok, a pritom používa klamné techniky, ktoré vám zďaleka nepomôžu. Buďte dostatočne obozretní!

Priebeh vzniku vašej stránky

Osobitú pozornosť venujte „nefunkčným firmám“, ktoré iba vizualizujú redakčný systém – nerobia ho samostatne. Ich „náplňou práce“ je iba nastavovať a používať témy do niektorých open source CMS systémov, ktoré sú voľne dostupné pre každého a sú dokonca zdarma. Mnohí však o tejto možnosti nevedia. Klient tak nevedomky platí obrovské peniaze za prácu ani nie na pár hodín, ktorú takéto firmy predlžujú za účelom získania väčších finančných prostriedkov. Používaním open source CMS (písali sme o tom v tomto článku) tieto stránky potom nielenže nie sú šité na mieru, ale strácajú aj kvalitu, aj originalitu a vy peniaze.

Keď ste si už všetko takpovediac preklepli a dohodli ste sa aj na postupe, aj na finálnom produkte, je veľmi dôležitá počiatočná analýza, pri ktorej si podrobne rozoberiete každú jednu funkciu webstránky, jej jednotlivé komponenty a v neposlednom rade i to, aký to bude mať priebeh a časový harmonogram, aby ste mali približnú predstavu o tom, kedy bude vaša webstránka hotová. Dôraz treba venovať hĺbkovo na to, ako sa stránka vytvára a nie iba na to, ako vyzerá. Na to slúžia priebežné konzultácie, kde sa rieši to, či ide všetko podľa vašich plánov. Tu dostanete rady a usmernenia, ak by bolo treba – vyhnete sa tak zbytočným problémom. Ak sa aj naskytne situácia, kde firma predpovedá výskyt možného problému, ste usmernení vo vašom pláne tým lepším a úspešnejším smerom.

Vždy sa informujte

Pokiaľ stránka zahŕňa administráciu (možnosť spravovať samostatne vlastnú webstránku a upravovať jej obsah) zaoberajte sa čo najpodrobnejšie jej edičnými možnosťami, prehľadnosťou, flexibilitou. Koniec-koncov budete to vy, kto s danou webstránkou bude pracovať, nech je vám to teda potom príjemné a pohodlné.

Jednoducho pozorujte kvalitu stránky i to, ako proces tvorby prebieha. Sú to vaše peniaze, preto sa presvedčte či stránka, za ktorú si idete zaplatiť, spĺňa všetky vami požadované atribúty, za dohodnutú sumu. Ide predovšetkým o to, aby ste to boli vy, kto bude nakoniec spokojní so svojou kúpou.

Ak vám firma neukáže, ako napreduje, pracuje, či dokonca odmietne vás oboznamovať s administráciou a prostredím, znamená to, že nie je všetko v poriadku. Preto platí: pýtajte sa na všetko a koľko len potrebujete, najlepšie hneď na začiatku, kedy budete mať čas, zmeniť svoje rozhodnutie.