Ako si vybrať eshop?

Napísané

Každý z nás si pri svojom prvom nákupe cez internet položil otázku: Z ktorého eshopu si objednám tovar? Ktorý je spoľahlivý, rýchly a prehľadný? Okrem týchto otázok ste si určite položili aj ďalšie. Pri výbere eshopu hrá dôležitú úlohu mnoho faktorov. Nie je to len o cene, ale predovšetkým o malých detailoch, ktoré zaručia, že sa k nákupu vrátime. My vám v nasledujúcom článku poradíme ako si správne vybrať eshop a na čo všetko by sa mal zákazník zamerať, aby jeho nákup bol nielen príjemný, ale hlavne efektívny.

Jednoduchosť a rýchla orientácia v eshope

Prvá a základná vec, ktorá nás dokáže odradiť od nakupovania v eshope je jeho samotná štruktúra. Zákazník sa ešte nestihol ani poriadne poobzerať, a už zatvára okno so zložitým, neprehľadným eshopom. Takých eshopov určite nie je málo. Potencionálny zákazník navštevuje eshopy z rôznych dôvodov, a práve jedným z nich je aj časová obmedzenosť. Preto je pre neho kľúčové, aby svoj nákup vykonal rýchlo, efektívne a hlavne prehľadne. Okrem procesu nakupovania by jednoduchosťou mali vynikať aj detaily. Tí, čo nakupujú online pravidelne, určite vedia posúdiť, aká je orientácia v eshope podstatná. Základné rozdelenie obsahu na kategórie a podkategórie by malo byť logicky štruktúrované. Vďaka viditeľnému a zrozumiteľnému menu bude mať zákazník rozhľad, ktorý uľahčí celý priebeh nakupovania.

Detail produktu

Krátko, jasne, výstižne. Detail produktu by mal obsahovať relevantné informácie, ktoré zákazník nájde na jednom mieste. Podstatné sú názov produktu, cena, dostupnosť, základné vlastnosti o produkte, jeho parametre a vlastnosti a obrázok. Keď si už zákazník nedokáže produkt reálne vyskúšať a zobrať do rúk, rozhodujúci je pre neho obrázok. Ten by mal byť v čo najlepšej kvalite a mal by byť nafotený z rôznych uhlov. Trendom v súčasnom internetovom svete je porovnávanie produktov. Pri porovnávaní zaujímajú zákazníka najmä silné a slabé stránky produktu, recenzie či hodnotenia od iných zákazníkov. S tým je aj spojené samotné vnímanie eshopu. Zákazník ho tak považuje za životaschopný a aktuálny.

Funkčnosť a odbornosť je nutnosťou každého dokonalého eshopu

Funkčnosť eshopu spočíva v jeho technickom zabezpečení. Základom príťažlivého eshopu musí byť kvalitný web, ktorý nie je spomalený alebo ktorý by nezvládol zvýšenú návštevnosť. Funkčný eshop znamená aj prepojený so sociálnymi sieťami. „Čo je zdieľané, to sa ráta.“ Práve jeho obľúbenosťpropagácia uľahčuje zákazníkovi rozhodovanie. Z hľadiska odbornosti je pre zákazníka dôležitý nákupný košík, online fakturácia a platobné metódy. Ikona nákupného košíka by mala byť viditeľná a dostatočne veľká. V konečnom dôsledku ikonky kúpiť, objednať a ďalšie by mali byť čo najvýraznejšie, pretože tie vytvárajú objednávku. Aj v tomto prípade sa vyžaduje zachovávať jednoduchosť a prehľadnosť. Tip na záver: Pred dokončením objednávky je dôležité nezaťažovať zákazníka informáciami, ktoré s nákupom nesúvisia, pretože ho to v konečnom dôsledku môže od nákupu odradiť.

Online podpora

Online podpora je dnes už neodmysliteľnou súčasťou každého prvotriedneho eshopu. Možnosť spojiť sa s pracovníkom telefonicky, emailom či chatom, dodáva zákazníkovi pri objednávaní tovaru istotu a podporu. Rozhodujúce je, aby návštevník eshopu vycítil prozákaznícku orientáciu. Populárne sú tiež osobitné zložky stránky ako napr. otázky a odpovede alebo popísanie jednoduchých návodov infografikou. Toto všetko prispieva nielen k spríjemneniu nákupu, ale aj k profesionalite eshopu. Internet starne stokrát rýchlejšie ako človek. Znamená to, že čo je trendy dnes, o pár mesiacov môže byť už out. Preto sa zákazník zaujíma aj o dizajn eshopu. Nie nadarmo sa vraví, že dizajn predáva. Kľúčové je vybrať si štruktúry a grafiky nadčasového charakteru, ktoré budú dlhodobo príťažlivé. Zákazník určite uvíta aj tzv. responzívny dizajn. Ide o funkčné a konzistentné zobrazovanie toho istého obsahu z webu v rôznych zaradeniach. Myslí sa tým napr. mobilné zariadenie, v ktorom sa celý dizajn pružne prispôsobí obrazovke a systému. Posledným dôležitým znakom dobrého eshopu je jeho bezpečnosť. Podstatné je viditeľné meno predajcu či firmy, adresa, IČO a prípadne telefónny kontakt. Každý eshop má zo zákona povinnosť umiestniť obchodné podmienky a reklamačný poriadok. V nich musia byť uvedené informácie spojené s nákupom, platbou, dodaním tovaru a záruky. Zákazník by mal myslieť aj na informácie spojené s ochranou osobných údajov. Mnoho eshopov si vyžaduje pri objednávke tovaru registráciu, kde sa uvádzajú jeho osobné údaje.

Všetky spomenuté informácie dokáže človek zhodnotiť v priebehu niekoľkých minút a rozhodnúť sa, či si na svoj nákup zvolí daný eshop alebo nie. Internetový svet nám ponúka širokú a pestrú škálu eshopov, preto zohľadnite pri výbere týchto pár rád a vyberajte starostlivo.